BMW – neispričana priča

Reklamni slogan “Freude am Fahren” odnosno “Zadovoljstvo u vožnji” jednako govori o kompaniji BMW kao što njihovi proizvodi govore o svojim ponosnim vlasnicima. Vožnja ne mora da bude puki transport od tačke A do tačke B; automobili su oduvijek predstavljali jedan vid individualne slobode u kojoj svako uživa na svoj jedinstven način. Pored dobrog osjećaja za volanom, ovaj brend krasi kvalitetna i inovativna izrada. Njemački inženjeri su oduvijek za velike izazove tražili ne samo moguća već i elegantna rješenja. No danas nećemo pričati o brzini, performansama, luksuzu te ostalim stvarima što krase njemački brend BMW. Sasvim suprotno, ovo je priča o jednoj nacionalnoj vrlini, koja krasi ljude, koji su se rodili sjeverno od alpi – nikad ne odustaj od svoga cilja.

bmw neispricana prica1

BMW logo

BMW-ovim počektom smatra se trenutak kad je proizvođač avionskih motora “Rapp Motorenwerke” postao “Bayerische Motorenwerke” (BMW) 7. Marta 1916. godine. Suosnivač “Rapp Motorenwerke” je Karl Rap – on je zauzeo najvažniju ulogu u nastanku, konceptu, misiji i viziji kompanije BMW. Nakon 1. Svjetskog rata je zbog potpisanog sporazuma u Versaju njemačkoj industriji bilo zabranjeno dejstvovanje u vojnom sektoru te je opstanak kompanije BMW bio upitan. Rukovodstvo kompanije odlučuje da kompaniju okrene u industriju motocikala 1921. godine i tad nastaje dobro poznat amblem kompanije BMW. Krase ga tradicionalne boje Bavarske zastave, plava i bijela, kasnih 1920-tih, Karlov brat Otmar, idejni tvorac loga, priznao je da logo predstavlja bijele avionske propele na plavom nebu. Amblem kompanije je ostao nepromijenjen do danas.

1929. Godine BMW kupuje fabriku vozila “Eisenach”, te ulazi u industriju automobila. Svaki početak je težak, te su u startu prozivodili podBMW-ov motor R 23/3 licencom britanski Austin, ali su radili na izradi i formiranju sopstvenih modela. Pod uticajem vlade Njemačke, suprotno željama uprave, naređeno je da se za vrijeme 2. Svjetskog rata BMW vraća na prozivodnju avionskih motora, za potrebe vojne industrije. Razvoj narednih modela motocikala i automobila bio je obustavljen. Nakon 2. Svjetskog rata, u razrušenoj Njemačkoj, ratom poraženom od strane saveznika, uprava BMW-a opet nije odustala. Kao i nakon 1. Svjetskog rata, rad je bio zabranjen. Neophodno je istaći da je nakon rata jedan dio pogona bio u Istočnoj Njemačkoj, te se na isti nije moglo računati za budućnost kompanije, dok su pogoni u Mihenu bili razrušeni. BMW-u je zabranjeno svako dejstvo što je imalo bilo kakvu vezu sa industrijom motora, motocikala, aviona i motornih vozila od strane saveznika. Tokom ove zabrane, BMW koristi osnovna sredsva i ljudske resurse kako bi pravili lonce i tave, kasnije širi asortiman na druge kuhinjske aparate, čak su pravili i bicikle. Dozvolu za proizvodnju i povrat u svoju granu industrije dobijaju tek 1947. godine, a garant ove dozvole su bile SAD. U narednom periodu modeli motocikala i automobila su ostavli dubok i nemjerljiv trag u razvoju automobilske industrije i industrije motocikala. Kao i većina multinacionalih kompanija, BMW se i nakon ovog perioda suočavao sa mnogim problemima, ali uvijek su se izborili sa istima.

bmw neispricana prica2

Zgrada kompanije BMW u Minhenu

Ovaj kratki rezime BMW istorije i njihovih prvih 30 godina rada pokazuje, kako je nekad bilo teško boriti se sa izazovima i problemima, ali je ključ za uspjeh uvijek bila nepokolebljiva volja za ostvarenjem svoga cilja. Prije tačno 100 godina se prvi put pojavilo ime BMW, a taj vijek inovativnosti, truda i nepokolebljive volje je učinio BMW onim brendom kojeg danas poznajemo.

Posted in blog, Novosti and tagged , , .

glossa

?page_id=2